2013.04.19.
10:36

Írta: saran

Füvesítés a nappaliban

lakas11.jpgNem kell megijedni, nem szórtam fel fűmaggal a parkettát, csak éppen kezdek a végére érni a szeptember óta tartó nappali dekorációnak.

Tavaly tavasszal félig-meddig költöztünk csak be az új lakásba, a másik felét "örököltük". Emiatt főleg a nappali berendezése igencsak eklektikus képet mutatott, amivel nem nagyon tudtam megbarátkozni, és most a babázós évek alatt nem is tervezünk nagyobb átalakítást vagy bútorcserét...

Jött tehát a kézenfekvő ötlet, hogy a kiegészítőket, lakástextilt tegyem egységessé, egy kiválasztott színnel.

De mi legyen ez a szín? A 80-as évek ifjúsági bútora fehér-sötétbarna, az étkező garnitúra mahagóni, az IKEA könyvespolc natúr fenyő... ezt kellene közös nevezőre hozni. Felmerült a narancsos-sárgás verzió, de végül mégis a fűzöldet választottam, ugyanis volt egy zöld IKEA pamut szőnyegünk. Gombhoz a kabátot! ehhez szabtam a többi berendezési tárgyat, amiből néhányat magam készítettem, a többit vásároltam.

Ezek a "fűcsomók" születtek az elmúlt hónapokban:

lakas1.jpgAblakpárkány - még tavaly szeptemberben, amikor beköltöztettem a virágokat a teraszról éppen akciós volt ez a kaspó, vettem is belőle vagy 6-ot, de mivel eléggé szűkült lefele, csak kis méretű virágcserép fért volna bele. Ezért kiiktattam a virágcserepet és közvetlenül a kaspóba ültettem át a virágokat, de hogy tudjon egy kis levegőhöz jutni a virág és le tudjon folyni a felesleges víz, az aljára 4-5 nagyobb Duna-parti kavicsot tettem, rá pedig 2-3 ujjnyi magasságig agyaggömböcskéket.

lakas4.jpg

lakas5.jpgÍróasztal (esetenként varrós asztal) - a lámpa a gyöngyös verzióban születettek egyike. A készen vásárolt lámpaernyő alján 3-as bontásban kis lyukakat ütöttem bőrlyukasztóval (előtte pontosan ki kell mérni a gyöngyök egymás közötti távolságát és hátulról ceruzával bejelölni). Csiszolt kagyló gyöngyöket varrtam rá. Az asztal felett cipős dobozok kaptak új ruhát és funkciót. A már sokszor használt kasírozós technikával és ragasztóval borítottam be a cipős dobozokat.

lakas6.jpgKanapé - félkész állapotban vannak ugyan a párnák, amiket megunt pólókból, pulcsikból szabtam, de még a varrás hátravan...

lakas8.jpg

lakas9.jpg

Dohányzóasztal - kutattam a fiókokban, polcokon és kiderült, hogy van már jó néhány zöldes tárgyam, amit használhatok: fa tálca (ezt egy rózsás rizspapír mintával decoupage technikával díszítettem), kerámia bögre, váza, asztalterítő (ezt már a zöld mániámról ismert sógornőmtől kaptam)...

lakas2.jpg

lakas3.jpg... ezek után nem véletlen, hogy a Karácsony is a "zöld" jegyében telt el...

lakas10.jpgDe kétségtelen, hogy a legelevenebb "fűcsomó" a lakásban Eszter lányom :-)

Szólj hozzá!

Címkék: lakás lámpa virág papír dekoráció varrás újrahasznos

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatkezzel.blog.hu/api/trackback/id/tr874965768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása