Nagy mozi rajongó vagyok, de nem bírom a rózsaszín lányregényeket (kivéve a BBC-s Büszkeség és balítéletet). Minek írok akkor Valentin nap alkalmából filmajánlót? Csak :-) Íme az én Top 3 szerelmes filmem:
No 1. A nő kétszer / Sliding door (angol)
abszolút kedvenc, nemtudomhányszorvégignéztem, pedig G.P. színésznőt egyáltalán nem csípem egyébként, de ebben az angol miliőben mégis elhiszem neki, hogy lesz happy end a mi-lett-volna-ha történet végén. a film zenéje pedig évekig az ébresztő cd-m volt reggelete :-)
No 2. Nyakunkon az élet / Reality Bites (amerikai) egy film 1994-ből :-), hát igen, akkor voltam 20 éves, nem meglepő, hogy beszippantott ez a film, bár a story nem túl erős, de a hangulata és pimasz bája a két főszereplő rajongójává tett (kár, hogy ritkán kapnak jó filmszerepeket)
No 3. Harcos és a hercegnő (német)
bár egy kicsit lassú ez a film, de életszerű-életszagú, tele bátortalan lépésekkel, elutasítással, reménykedéssel, nagy ugrással a semmibe.
további "furcsa" szerelmes filmjeim a múlt évszázadból :-)
Mielőtt felkel a nap (Before Sunrise), Zongoralecke (The Piano), A szerető (L'amant), Gilbert Grape, Pop, csajok, satöbbi (High Fidelity), Lopott szépség (Stealing Beauty), A Paradicsom... és a Pokol (Jean de Florette / Manon des sources)