2013.03.20.
12:04

Írta: saran

Könnyű kis sálak

Most már tényleg közel a Tavasz! ennek örömére (és a kedvezőtlen időjárásnak, valamint egy önkéntes bébiszitternek köszönhetően) egész pénteken a varrógép előtt ültem.

Átforgattam a varrós-anyagos szekrényt és 3 bézs színű anyagot választottam, hogy könnyű kis sálakat készítsek. A "könnyűt" a varrás nehézségi fokára is lehet érteni :-)

Az első tényleg csak bemelegítés volt: az áttetsző bézs pöttyös anyagot csak körbe kellett szegnem. Egy trükk (valószínűleg feltaláltam a spanyol-viaszt): a sál sarkain háromszögben behajtottam az anyagot és úgy hajtottam kétszeres ráhajtást, majd varrtam le a szegélyt.

sal_pottyos.jpg

A második anyag, kicsit kávésabb színű, önmagában áttört, néhol aranyszállal szőtt anyag volt, ehhez is egy egyszerű formát választottam. Mostanában divat a möbiusz-sál, az önmagába visszaforduló "henger" forma. Ehhez az anyagot félbevágtam és hosszában megtoldottam egyik részt a másikkal, majd a két végét is összevarrtam, így kaptam a karikát. Nem szegtem be a szélét, hanem a végek összevarrásánál tűztem csak le 10 cm hosszan a "hurkát", a többi részen a kissé elasztikus anyag úgyis bepödrődik. Lehet körbe-körbe karikába csavarni a nyakba. 

sal_karika.jpg

A harmadik strech-es bézs anyagot, bogyós fonallal dobtam fel. A szélén pelenka öltéssel felférceltem a bogyós fonalat, úgy hogy minden bogyó az anyag színén belefele nézzen, majd színt-színre fektetve összevarrtam hurkába az anyagot, óvatosan, hogy a bogyók belül sértetlenül maradjanak, ne varrjam keresztül őket... kifordítva a végeit bevagdostamkb. 10cm hosszan. Mivel ez is elasztikus anyag, a rojtok szépen összepödrődtek.

salrojtos.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: sál varrás

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatkezzel.blog.hu/api/trackback/id/tr915148078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása