2012.08.25.
11:31

Írta: saran

Lefutott szemek

zoldsal.jpgMennyire bosszantó tud lenni, ha az ember lánya a reggeli rohanásban észre veszi, hogy lefutott egy szem a harisnyáján és ki kell cserélnie! Most viszont szántszándékkal "futtattam le" a szemeket a kötött sálakon és így tettem szellősebbé-mutatósabbá a mintát.

Így néz ki félkészen, futtatás közben a sál:

feliglefuttatva.jpg

rozsaszin_s.jpgA rózsaszínű sál sima csavart mintából és egy azsúr-szemból áll, amit a lefuttatott szem választ el.

zoldsal2.jpgA sötétzöld sálat (tanulva a rózsaszín példáján) már kevesebb szemmel kezdtem, hiszen a lefuttatott szemek kiszélesítik a végleges sál szélességet 4-5cm-el. Ezt a mintát bevallom koppintottam a Vogue Knitting 2012. tavasz-nyári számából, de egy kicsit azért változtattam rajta.

Nyáron is kellemes viselet, hiszen a 100% pamut fonal nem melegít túlságosan, sőt néha még hűvös is tud lenni a nyakban.

A lefutott szemekhez hasonló a leejtett szem, - ez már a 80-as években is nagy divat volt -, ami vízszintesen ad áttört mintát. Sima lusta kötés (mind a színén, mind a visszáján sima szemet kötünk) az egész, amiben 4-5 soronként minden szem előtt egy ráhajtást készítünk, amit a következő sorban "leejtünk", így nem növekszik a szemek száma a tűn. Ezt az egyszerű mintát egy érdekes "bogyós" fonallal bolondítottam meg, amit minden 3. sorban használtam csak, egyrészt mert úgy emlékszem piszok drága volt a fonal (tényleg évek óta a szekrényben dekkolt ez a gombolyag is), másrészt csak 5dkg volt belőle, harmadrészt pedig így mutatósabb szerintem a minta, ha minden sorban kötök belőle akkor túl sűrű lett volna az anyag.

feketesal.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: ajánló sál kötés

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatkezzel.blog.hu/api/trackback/id/tr84725869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása