2011.03.16.
12:13

Írta: saran

Filc játékok

Készítettem Eminek néhány filc bábut, kíváncsi voltam kedveli-e az anyagát, lesz-e belőle kedvenc játék... Keresgettem a net-en ötleteket és a Hobbyművész boltban fellelt Artemio termékek web-es katalógusában találtam néhány kedvemre való formát (www.artemio.be). Sajnos csak franciául elérhető az oldal, de leírás nélkül is hasznát lehet venni, csak a képeket nézegetve.

A szörnyecske figurák egyszerűnek tűntek bemelegítésnek. A net-ről kinyomtatott kép alapján sablont készítettem, kivágtam a filcanyagot, kibogarásztam a varrófiókból néhány gombot és rávarrtam az elejére szemnek, illetve egy kis szájat is öltögettem a bábunak. Majd pelenkaöltéssel beszegtem a figurák szélét. Mielőtt végeztem volna az összeöltögetéssel vattával kitömtem a figurát. Az egyiknek még "bogyó" hajat is sikerült kreálnom, egy érdekes fonalból.

Eminek először túl absztraktnak tűnhettek a szörnyecskéim, mert alig mert hozzájuk nyúlni, majdhogynem elpityeredett, úgyhogy ezt inkább nagyobbacska gyerekeknek ajánlom.

A macinak viszont sikere volt az első perctől kezdve. Ezt is hasonló technikával készítettem, mint a szörnyikéket. Ez már jobban sikerült, mivel belejöttem a pelenkaöltésbe... azzal variáltam csak egy kicsit, hogy a kezeket-lábakat különböző színű cérnával öltögettem körbe, hogy megtörjem a sötétbarna filc egyhangúságát.

Bevallom ez a forma is "kölcsön vett" figura. A Toysmith 4M Easy to Make Teddy Bear Kit boltban is kapható, gyerek által összevarrható macija adta az alap ötletet. A Regio játékboltokban nálunk is kapható, igaz elég borsos áron, de ha a leánygyermek szíves kézimunkázik otthon, nagyon ajánlom! A csomagban minden rész előre ki van vágva, a szélek kilyukasztgatva, így csak össze kell öltögetni. Mivel műanyag tű van hozzá, már 3-4 éves kortól bátran a gyerek kezébe adható.

Szólj hozzá!

Címkék: játék filc

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatkezzel.blog.hu/api/trackback/id/tr502743910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása