2013.09.29.
14:28

Írta: saran

Pólókból kötöttem

Mostanában nagy divat a régi pólókat felszabdalni és fonalként felhasználni.Láttam már nyakláncokat, karkötőket és sálakat ezzel a technikával a világhálón. Innen jött az ötlet, hogy táskát kössek.

reszutyo6_2.jpg3 különböző színű pólót használtam fel (sötétzöld, világoszöld, fekete). A pólókat kb. 1,5-2cm széles szalagokra vágtam fel, az anyagtól függően.Utólag már okosabb vagyok, nem minden anyag felel meg erre a célra, érdemes próbát végezni, mielőtt egy nagyobb munkába fogunk. A körkötött pólók a legjobbak, mivel nincs oldalvarrásuk és elég vékonyak, így a felszabdalt szalagok kicsit összekunkorodnak oldalt és tényleg hasonlítanak a fonalra. A vastagabb pólók hajlamosak foszlani a vágás mellett és elvékonyodhatnak használat közben.

Hogyan készült a táska? Először kötöttem egy 30*8cm alakú téglalapot, majd körben felvettem a szemeket és körkötőtűvel kezdtem el kötni a sötétzöld "fonalból". A 2. sorban 3-3 szemet, a 6 sorban 4-4 szemet szaporítottam a táska minkét felén (a téglalap rövidebb oldalánál), így egy kicsit hasasabb lett a táska. Az utolsó 5 sorban pedig fogyasztottam soronként 2-2 szemet a táska két oldalán. A kötést leláncoltam, befejeztem és az egyik póló passzé részét belefűztem az utolsó sorba és így készítettem 2 fület, amit horgolással erősítettem meg. A kötésnek köszönhetően nagyon rugalmas a táska 8 kg almával teszteltem, majdnem háromszorosára nyúlt meg a táska.

reszutyo6.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: táska kötés újrahasznos

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatkezzel.blog.hu/api/trackback/id/tr705539331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása