2013.09.26.
13:26

Írta: saran

Re-Szütyő

Egy inspiráló felhívásba futottam bele a net-en. Táskákat kell alkotni újrahasznosított anyagokból. Kinyitottam a "vacakos" szekrényt és fél napig gondolkodtam, hogy férfi pólóból, kötött tunikából vagy viaszos vászonból készítsek táskát, majd úgy döntöttem, hogy kipróbálom mindhármat.

taska0.jpg

Férfipóló -> óriási strandszatyor

szatyor3.jpgEgy XXL-es méretű, de nem túl kellemes tapintású pólót és egy olajfoltos vászon nadrágot áldoztam fel erre a célra. A póló ujjbevarrástól a nyakáig trapéz alakban szétvágtam (3), az alja szegését alul kibontottam, majd kifordítva összevarrtam. Kivágtam az aljából egy 8*9cm-es részt (1), majd 2 oldalt széthúzva összevarrtam (2), így kaptam egy 9cm széles táska alapot. A vászon nadrág egyik szárát szétvágtam és a póló felső részére illesztve kivágtam egy trapéz formát, követve a másik anyag méretét +1-1cm varrás ráhagyásnak. Összevarrtam a vászon trapéz két rövid oldalát, majd színt színre fektetve összevarrtam a trapéz ferde részeit (4). Ez után kifordítottam és a táska tetején a póló anyagra ráhajtottam a vászonanyagból 0,5cm-t, és behajtva letűztem. Nincs teljes bélés a táskában, csak a tetejét erősítettem meg a vászon anyaggal azért, hogy a fülek majd bírják a nagy súlyt. A táska ferde oldalán 3cm széles heveder szalagot varrtam le és ebből alakítottam ki a füleket.

Kötött tunika -> női táska

kotott_taska.jpgA mellényszerű, kötött anyagot egyenesre szabtam alul és felül. Mivel a fenti részen egy kicsit húzott volt a ruha eredeti szabása, ezért úgy döntöttem alul is teszek bele néhány pliszét. Egy kiselejtezett lepedőből belső bélést készítettem és összeillesztve a táska darabjait összevarrtam. A táska fülét is a kötött anyagból varrtam úgy, hogy egy vékonyabb heveder darabot burkoltam be a kötött anyaggal. Zipzárral záródik a táska, de mivel ezt csak utólag varrtam bele, amikor már összevarrtam a táskát, egy kis kivetnivalót hagy maga után varrás-technikailag. A kötött anyag varrásával szintén voltak gondjaim, nem ártott volna előtte egy darab kötött anyagon gyakorolnom a strech varrás mintákat...

Viaszos vászon -> bevásárló szatyor

szatyor2.jpgEgy turkálóban vettem ezt a vidám színű-mintájú viszos vásznat, viszont csak otthon szembesültem a méreteivel és formájával (kb. 12 fős ovális asztalra illik), így új funkciót kerestem neki. Évek óta irigykedve nézegettem másoknál a reklám bevásárló szatyrokat, leginkább a Decathlonos "gömbszatyor" forma tetszett, ezért ezt koppintottam le. A viaszos vászonból és egy bélés anyagból egyforma szabásminta alapján kivágtam a szatyor elejét és hátát (1 darabból áll a táska maga és a füle), majd színt színre fektetve, ferdeszalagot tűzve mindkét oldalra, összevarrtam. Ennyi. :-) Ehhez hasonló szabásmintát találtam, itt.

Papíron elkészítettem a szabásmintát, majd kiszabtam a bélést és a szatyor külső részét. Egy darabból áll az eleje és a háta is. A gömbölyű alján egy 2cm széles, 10cm magas szakaszt háromszög formában bevettem, hogy legyen a szatyor aljának egy kis tartása, majd a 2 részt összeillesztettem. A füleket felül varrtam össze először, színt színre fektetve, majd kifordítottam a szatyort és a fülek belső részét készen vásárolt narancssárga ferde szalaggal kívülről varrtam össze.

Annyira megtetszett ez a szabásminta, hogy egy kimustrált zuhany függönyből (a felső 60cm-t tudtam megmenteni) elkészítettem egy bélés nélküli verziót is. Itt a füleket mindkét oldalon ferde szalaggal tisztáztam el. Újításom egy kis zseb belülről, amibe bele lehet gyömöszölni az egész szatyrot, ha nincs rá szükség, így a mérete kb. 8*8cm és belefér a női táskába.szatyor1.jpg

Haladó varróknak itt egy szuper-összecsukható-zipzáras verzió, szabásmintával és részletes leírással.

 

Le a nylon zacskókkal, éljenek a textil táskák! :-)

Szólj hozzá!

Címkék: ajánló táska varrás újrahasznos

A bejegyzés trackback címe:

https://sajatkezzel.blog.hu/api/trackback/id/tr905482628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása